2/ΘΕΣΙΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΑΣ

 

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ | ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ | ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΧΡΗΣΙΜΑ | ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ |ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ    |ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ OLPC   | ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ 

 

 

Το Κανάλι μας

2/Θ Πειραματικό Δημοτικό Πανεπιστημίου Πατρών

https://www.youtube.com/channel/UCRnr5-NpDDaeHszwVIyf14Q

Οι μαθητές εκφράζονται δημιουργικά γύρω από διάφορα θέματα.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Η συμμετοχή των μαθητών της Β΄ τάξης του σχολείου μας με το Πρόγραμμα«EXPLORING EUROPE THROUGH CHILDREN’S FAVOURITE TOYS” στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής δράσης:TEACHERS 4 EUROPE 2016-17

Το πρόγραμμα πραγματοποίησε η εκπαιδευτικός Αγγλικών

Παρασκευή Παναγάκη

δείτε εδώ

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Αγώνες Αθλοπαιδιάς Πετοσφαίρισης Δημοτικών Σχολείων

Το σχολείο μας συμμετείχε στους αγώνες Αθλοπαιδιάς Πετοσφαίρισης Δημοτικών Σχολείων του νομού Αχαΐας,  που διεξήχθη σε ομίλους σχολείων ανά περιοχή του νομού. Συγκεκριμένα η αντιπροσωπευτική ομάδα του σχολείου μας, αποτελούμενη από τους μαθητές και τις μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης,  αγωνίστηκε την Τρίτη 8/3/2016 στο κλειστό γυμναστήριο Τόφαλος με τα σχολεία:  40ο ΔΣ, 49ο ΔΣ, ΔΣ Δρεπάνου, 62ο ΔΣ και το ΔΣ Ψαθόπυργου. Συνολικά έδωσε οκτώ αγώνες στους οποίους σημείωσε τέσσερις  νίκες και ισάριθμες ήττες. Τα αποτελέσματα των αγώνων ήταν:

·         2/Θ ΠΔΣΠΠ - 40ο ΔΣ (α ομάδα):0-2

·         2/Θ ΠΔΣΠΠ – 49Ο ΔΣ (μεικτή):0-2

·         2/ΘΠΔΣΠΠ – 49Ο ΔΣ (α ομάδα):1-2

·         2/ΘΠΠΔΣΠΠ – ΔΣ Δρεπάνου:1-2

·         2/Θ ΠΔΣΠΠ – 62Ο ΔΣ (μεικτή):2-0

·         2/Θ ΠΔΣΠΠ – 40Ο ΔΣ (β ομάδα):2-0

·         2/ΘΠΔΣΠΠ – ΔΣ Ψαθόπυργου:2-0

·         2/ΘΠΔΣΠΠ – 62Ο ΔΣ (α ομάδα):2-0

Τους μαθητές συνόδεψε ο εκπαιδευτικός Φ. Α. του σχολείου Παπαγιαννόπουλος Διονύσιος.

   

 

 

ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ 2013-2014

 

 «Νέες Τεχνολογίες στο Ολιγοθέσιο Σχολείο»

περιλαμβάνει δυο δράσεις:

Ø    «Ο μαθητικός υπολογιστής ΧΟ1 και το Ελεύθερο Λογισμικό – Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (πρόγραμμα «OLPC» one laptop per child, ένας φορητός υπολογιστής για κάθε παιδί)».

O OLPC XO-1 (παλιότερα γνωστό σαν Hundred Dollar Laptop ή HDL, Φορητός υπολογιστής των 100 δολαρίων) είναι ένας μικρός και φτηνός φορητός υπολογιστής που σχεδιάστηκε στο εργαστήριο Media Lab του MIT και έχουν παραχωρηθεί στο σχολείο μας 26 υπολογιστές. Πρόκειται για έναν υπολογιστή ασύρματης ευρυζωνικής διαδικτύωσης, ο οποίος μέσω ενός touchpad μπορεί ο χρήστης του, να γράφει πάνω σε αυτό  σαν  μολύβι ή και να ζωγραφίζει. Αποτελεί ένα μικρό ηλεκτρονικό βιβλίο και τετράδιο μαζί. To OLPC δεν είναι ακόμα ένα φθηνό laptop, προκαλεί ένα νέο εκπαιδευτικό παράδειγμα, είναι ένα εργαλείο για παιδιά. To XO-1 εισάγει σαν βασική εκπαιδευτική μέθοδο το “μαθαίνω κάνοντας” απέναντι στην μονόδρομη διδασκαλία.

 

Ø    Ηλεκτρονικό Μαθητικό Περιοδικό «ΤΟ ΠΕΙΡΑ(ΜΑ)ΤΙΚΟ ΚΑΡΑΒΙ».

Τα Διαδικτυακά σχολικά  περιοδικά αποτελούν αναμφισβήτητα το κατεξοχήν σχολικό/μαθητικό μέσο επικοινωνίας κι ενημέρωσης. Θεωρούμε ότι συνδυάζουν τη διαθεματικότητα, την πολυτροπικότητα, τη συνεργασία, την κριτική ικανότητα, τον τρόπο του να μαθαίνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες πώς να μαθαίνουν. Αναπτύσσουν δεξιότητες όπως:

•      η δεξιότητα της επικοινωνίας,

•      η δεξιότητα/ ικανότητα χρήσης ποικίλων πηγών και εργαλείων πληροφόρησης και επικοινωνίας

•      η δεξιότητα συνεργασίας με άλλα άτομα σε ομαδικές εργασίες

•      η ικανότητα κριτικής επεξεργασίας πληροφοριών, αξιών και παραδοχών

•      η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων

Στο περιοδικό θα δημοσιεύονται και εργασίες που θα παράγονται από όλα τα προγράμματα του σχολείου μας.

 

 «Ελληνικά Παραμύθια»

Σκεφτήκαμε να δώσουμε στους μαθητές μας τα κατάλληλα ερεθίσματα, χρησιμοποιώντας ελληνικά λαϊκά παραμύθια, έτσι ώστε μέσα από ένα δημιουργικό ταξίδι να αξιοποιήσουν τη φαντασία τους αλλά παράλληλα να γνωρίσουν και ένα κομμάτι του λαϊκού μας πολιτισμού.

Ελπίζουμε ότι έτσι τα παιδιά θα μάθουν να:

bullet

εκφράζουν καλύτερα τις σκέψεις τους

bullet

μοιράζονται αυτά που ονειρεύονται

bullet

«ξορκίζουν» αυτά που φοβούνται

bullet

γίνουν καλύτεροι ακροατές

bullet

μη δέχονται παθητικά τα όσα του λένε

bullet

εξασκήσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα

bullet

βελτιώσουν τη γλωσσική έκφραση τόσο με όσα θα πουν τα ίδια, όσο και με αυτά που θα ακούσουν να δημιουργούνται από τα άλλα παιδιά της ομάδας ή τους ενηλίκους.

Έτσι λοιπόν μέσα από τα παραμύθια, που στην παραδοσιακή κοινωνία του λαϊκού μας πολιτισμού είχαν πολύ μεγάλο και σημαντικό ρόλο αλλά και ήταν βασικό στοιχείο της καθημερινής ψυχαγωγίας, ελπίζουμε ότι θα δημιουργήσουμε τις αφορμές για  διερεύνηση με τους μαθητές για το τι θεωρεί η κοινωνία καλό και κακό, αλλά και θα τους μεταδώσουμε γνώσεις,  που θα τα συνδέσουν με την παράδοση και το παρελθόν τους.»

 

Προγράμματα που θα πραγματοποιηθούν στα πλαίσια των μαθημάτων από τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων

«Τα Φαγητά της Γιαγιάς: Ένας Δίγλωσσος Οδηγός Παραδοσιακών Συνταγών Αχαΐας στην Ελληνική και Αγγλική Γλώσσα».

Στο πλαίσιο της συμμετοχής μου στο δίκτυο για την παράδοση με θέμα «Παράδοσις δρώμενα», προτίθεμαι να υλοποιήσω πολιτιστικό πρόγραμμα με τους μαθητές των τάξεων Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ του 2/θεσιου Πειραματικού Δημοτικού Παν/μίου Πατρών,  με θέμα: «Τα Φαγητά της Γιαγιάς: Ένας Δίγλωσσος Οδηγός Παραδοσιακών Συνταγών Αχαΐας στην Ελληνική και Αγγλική Γλώσσα».

Υπεύθυνη του προγράμματος αναλαμβάνει η εκπαιδευτικός Αγγλικών Ισμήνη Καβαλάρη.

 

«Παιχνίδια της Ελληνικής Παράδοσης».

Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά θα ΄΄συναντήσουν΄΄ τα παιχνίδια με τα οποία μεγάλωσαν οι παππούδες μας, θα ταξιδέψουν πίσω στο χρόνο που τα παιχνίδια παίζονταν στη φύση, στη γειτονία, παρέα με τους υπόλοιπους συνομήλικους τους.

Υπεύθυνος του προγράμματος αναλαμβάνει ο εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής Διονύσιος Παπαγιαννόπουλος.